Cómo una idea familiar revolucionó el mundo de la gamuza publicitaria

Com una idea familiar va revolucionar el món de la camusa publicitària

Els orígens: de teixir roba interior a crear teixits tècnics

La història d’Arpe comença amb més de vuit dècades d’experiència en el sector tèxtil. Els avis de la Montse i en Joan van fundar als anys 30 una petita teixidoria a Argentona (Catalunya, Espanya), dedicada a fabricar roba interior de cotó. Era una indústria artesanal i completament familiar.

La segona generació va aportar la innovació tècnica: el pare, un mecànic brillant i autodidacta, va desenvolupar draps industrials per a l’automoció que no deixaven cap residu, i els va patentar. Durant 25 anys, aquests draps van ser un producte estrella per a grans marques d’automòbils.

Aquest know-how tèxtil és el fonament d’Arpe.

Un moment clau: la trucada de Mercedes

Un dia, Mercedes-Benz va contactar amb l’empresa buscant un drap personalitzat per entregar als seus clients. La Montse, que combinava la seva feina de dissenyadora gràfica amb el suport al negoci familiar, va imaginar una idea revolucionària:

Convertir un simple drap en un suport publicitari: útil, estètic i 100% personalitzat.
En aquell moment encara no existia la impressió digital tèxtil aplicada directament al producte. Però la Montse va investigar, provar, experimentar… i va trobar la solució.

Així va néixer el que avui coneixem com a camusa publicitària personalitzada.

L’aposta per la sublimació digital: pioners a Espanya

Els inicis no van ser fàcils. Treballaven amb petits plotters, planxes manuals i molts invents casolans. Però van aconseguir qualitat, detall i precisió en un moment en què ningú més no ho aconseguia.

Arpe va ser una de les primeres empreses a Espanya a aplicar la impressió digital directament sobre producte tèxtil, no només sobre mostres.

Això els va permetre oferir:
• color il·limitat,
• detalls fotogràfics,
• personalització total,
• producció local i controlada.

I la resposta del mercat va ser immediata: Essilor/Varilux va confiar en Arpe i durant cinc anys van produir milers de camuses per a totes les òptiques d’Espanya.

Expansió internacional: Alemanya com a punt d’inflexió

Amb l’èxit consolidat, Arpe va fer el salt a Europa a través de la fira PSI de Düsseldorf. A partir d’aquí:
• van entrar en el sector promocional internacional,
• van treballar per a marques com Camper, Barça o Reial Madrid,
• es van especialitzar en museus i botigues culturals,
• van expandir la camusa a tota mena de sectors.

El model d’Arpe era clar: productes tèxtils útils + personalització premium + producció local i sostenible.

Una evolució constant: innovació i sostenibilitat

Des dels primers draps fins a l’actual microfibra reciclada, Arpe sempre ha mantingut una filosofia clara:
• utilitzar teixits tècnics d’alta qualitat,
• oferir un producte durable i reutilitzable,
• evitar materials d’un sol ús,
• produir km0, a Catalunya,
• apostar per la tecnologia per reduir residus.

La seva patent Fullet Informatiu Tèxtil: una camusa que substitueix els fullets de paper. Un exemple clar d’aquesta visió.

Avui: referents europeus en camusa personalitzada

Arpe ha evolucionat fins a convertir-se en una empresa de referència en el món del producte promocional tèxtil:
• amb producció pròpia,
• fabricació flexible,
• personalització total,
• distribució internacional,
• i valors ferms de sostenibilitat i innovació.

I tot això sense perdre el més important: l’esperit familiar que ho va començar tot.

Tornar al blog

Deixa un comentari